Renunţarea la cumparare
1. Cadrul legal
Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:
Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) şi art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au însoţit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, şocuri, urme de folosire excesivă şi/sau intervenţii neautorizate etc.
2. Excepţiile
Nu pot fi denunţate contractele care au ca obiect furnizarea următoarelor categorii de produse:
a. Produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, şocuri (nesemnalate ca şi defecte estetice în primele 48 de ore de la recepţionarea produsului). Produsul nou se livrează după primirea şi verificarea celui returnat într-un termen de maxim 14 zile;
b. Produse aduse pe comenzi speciale;
c. Furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3
3. Exercitarea dreptului de retragere
4. Costuri şi taxe speciale pentru renunţarea la cumpărare
Notă (dacă defectul de nefuncţionare este semnalat în primele 48 ore de la recepţie)
5. Rambursarea sumelor